1

Dag 1 - En bild på mig + 5 intressanta fakta


Denna bild är den som är tagen nyligast, som jag har på datorn för tillfället.

Fakta om mig som skulle kunna vara intressant:
1. Jag heter Felicia. Bor i Örebro med min familj och går andra året på Karolinska skolan. På fritiden om jag har någon så gör jag sådant alla andra gör. Umgås med vänner, läser, ser på film, spelar piano, osv. När jag gått ut gymnasiet skall jag flytta från Örebro så fort jag kan, och antagligen läsa journalistik i Göteborg eller Uppsala.
2. Min far och två bröder bor i Bosnien, så de träffar jag inte. Har träffat en av mina bröder en gång och vi har en del Facebookkontakt nu (se, FB kan vara nyttigt också). Skulle gärna träffa hela min släkt på pappas sida någon gång, men det kanske blir någon gång i framtiden.
3. Jag är så fruktansvärt dålig på sport. Beror säkerligen på att jag inte tycker om det eller har lusten att lära mig. Vet inte riktigt varför jag inte gillar det, tycker helt enkelt inte om att röra på mig skulle man kunna säga. Är mer av en "sitta inne"-person. Ser hellre på en film eller läser en bok. Den enda "sport" jag är någorlunda bra på är bowling..
4. Som så många andra så älskar jag musik. Det finns inte mycket som är bättre! Det fina är att musik finns nästan överallt. Filmer tappar helt sin känsla utan musiken i, och det är mycket roligare att shoppa ifall det är musik i butiken. Musik är en av de största konst och underhållningsformerna, ett verktyg för kommunikation och en källa för inspiration. Så, anledningen till att jag går musikestet!
5. Jag är färgblind och ser ingen som helst skillnad på grönt och rött. Fick först reda på det i åttan då jag gjorde färgblindstest men tänkte inte på det mer, och sedan nu i tvåan gjorde jag ett hos en optiker och blev diagnostiserad. Jag försöker att inte tänka på det eftersom att jag har varit det sedan födseln så vet jag inte hur de "rätta" färgerna ser ut, och kommer aldrig att göra det heller. Förutom rött och grönt så blandar jag ofta ihop andra färger, därför är det t.ex. svårt att läsa vissa kartor. Får alltid frågan "VILKEN FÄRG SER DU DÅ??" och det är så svårt att svara på, just för att jag blandar ihop massor av färger hela tiden.

Kommentarer
Postat av: H E L E N A ♥

sv: tack så mycket men du ska inte säga något snygging ;) kramizz!

2012-01-17 @ 20:57:49
URL: http://heartles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0