La France

Wow, vilken vecka jag har haft! Här kommer bilder
Vi åkte limousinetaxi från Örebro till Arlanda

Vi väntade länge på att få byta flyg, men vi fick små minibaguetter med pestosmak så det var lugnt.
image description

Jag och Antoine spelade en del spel på kvällarna.
En del av min frukost. Så typiskt franskt


Måndagen var fruktansvärt blöt. Vi spenderade två timmar ute i regnet och "såg stan", samt gjorde massor med matteuppgifter. Lite tragisk dag att vara ute. Trots paraply var man inte torr någonstans efteråt.
Skolmaten var ingenting vi klagade det minsta på.

Mitt busskort för veckan! Ninnie fick jag heta

Gruppkonversationer är kul, särskilt när man varit en dag utan wifi och sedan kommer tillbaka till Antoine



Vi åkte till ett rymdcenter i Toulouse och såg på filmer om rymden.


Lite kvällsmys med Hanna, Antoine och Corentin


Matteplugg med finske Mattias och franske Paul



Vi var på slottsbesök.

Söta Jean-Baptiste!


Suttit på en mysig uteservering och druckit cola och ätit pizza

Finfina Milana och jag



Träffade en fin åsna

Jag och Elliot, den person jag kom närmast denna vecka. Fy så roligt vi hade. Vi umgicks varje dag nästan hela tiden!

Vi åkte upp till Pic du midi, 3000 meters höjd. Jag mådde inte bra

Åsnan trampade sedan sönder mina hörlurar :)

Fina Elliot och Hanna!

Jag och Elliot skickade gulligulliga FB-meddelanden varje kväll

På lördagen gick vi på bal! Corentin och Hanna

Hanna och Antoine

Jag och Antoine, haha. Sedan blev min och Hannas franskar så virriga att jag och Hanna stack iväg till en bar och köpte drinkar

Vi träffade Julien, som i höst börjar på Karro och skall bo hos mig i ett par månader. Sjukt trevlig kille som vi hade väldigt kul med.

Följde med Julien och hans vänner till en annan bar och drack öl innan vi stack mot balen.

Fotograferingsdags!

Jag och Julien inne på balen

Kvällen var grymt kul, fick dock ganska grova skavsår av mina nya skor. VÄÄRT

Det var lite sorgligt att säga adjö på söndagen...

Ett välbekant ansikte på Charles de Gaulle i Paris

Sedan var vi hemma i vackra Sveriget igen. En av de bästa resorna jag gjort!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0